zondag 25 oktober 2009

Schwarzwald

Gisteravond ben ik weer thuisgekomen na een weekje herfstvakantie in Duitsland in het Zwarte Woud. Ik heb een heerlijke week gehad. Helaas ging het erg snel weer voorbij. We hebben allerlei soorten weer gehad: zon, regen en ........ sneeuw!!! Ik heb wat foto's zodat jullie kunnen zien waar ik geweest ben.



We zaten in het plaatsje Bernau-Innerlehen. Het huis linksboven op de foto is het huis waar wij zaten. Een echt 'Schwarzwaldhaus'. Bernau ligt in een Hochtal op ongeveer 1000 meter hoogte, een hele mooie, rustige omgeving waar je prachtig kunt wandelen. Het kerkje rechtsonder is de kerk van Innerlehen.



Zondagmorgen 18 oktober had het gesneeuwd en niet zo'n beetje ook! We zijn naar de Feldberg geweest, de hoogste berg in de omgeving. Daar lag heel veel sneeuw. Samen met mijn broer Martijn heb ik daar 'Sjakie' de sneeuwpop gemaakt. Wat een schatje hè? Haha. Martijn was niet zo schattig. Hij heeft namelijk een mega sneeuwbal op mijn hoofd gemikt en toen zat de sneeuw echt overal, zelfs in mijn oren!



We hebben deze week veel gezien en gedaan. Natuurlijk mocht de Schwarzwälder Kirsch Torte niet ontbreken!! We zijn ook in Titisee geweest, echt zo'n toeristisch plaatsje waar ze het hele jaar door kerstspullen verkopen. De watermolen linksonder is de Heksenlochmühle. Op de foto rechtsboven staan we op een loopbrug over de Rijn bij de plaats Bad Säckingen. Halverwege de brug is de grens met Zwitserland. Daar moesten we natuurlijk even op de foto.



En natuurlijk hebben we ook nog gewinkeld! Weer 3 rubberen badeendjes erbij voor mijn verzameling (ik zal ze binnenkort weer eens tellen). Ik ben vooral erg blij met mijn echte Schwarzwald eendje.
Helaas waren er niet zoveel leuke hobbywinkels als hier bij ons. Ik heb toch nog wat mooie spulletjes weten te vinden. Vooral bij een groot Kaufhaus (Müller) in Freiburg hadden ze wat leuks. Het paarse haakgaren is voor mijn oma, dan kan ze ook paarse Grannies voor mij haken! Het satijnlint was echt heel goedkoop en is van een erg mooie kwaliteit. Leuk voor op mijn kerstkaartjes. De houten lieveheersbeestjes en paddestoeltjes zijn van Rayher. Ik vind ze erg schattig. De rode figuurtjes linksboven zijn kerstmutsjes, wantjes en sokken. Die kon ik niet laten liggen. De vilten figuurtjes rechtsonderaan heb ik ergens anders gekocht. Die zijn ook heel erg leuk voor de kerst.

Nu weten jullie precies wat ik afgelopen week allemaal beleefd heb en waarom ik niet op mijn blog geweest ben!


7 opmerkingen:

  1. Het ziet er daar prachtig uit!!! fijn om te horen dat je het leuk hebt gehad. xMarley

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er daar leuk uit!
    Ook nog aan de hobby geweest?

    Groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt alvast een fijne vakantie gehad! bedankt om ons mee te laten genieten van je foto's!!!

    Saskia :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad

    ook leuk hoor je foto,s

    groetjes Gusta

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We zijn weer helemaal op de hoogte! Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad, heerlijk die sneeuw!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey, ik miste je al op je blog, maar je leuke foto's verklaren alles weer he!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ziet er allemaal heel erg leuk en vooral gezellig uit;)
    leuke foto;s ook;)
    liefs chantal

    BeantwoordenVerwijderen