maandag 18 juli 2011

paperpiecing with Forever Friends

Ik ben lekker bezig geweest met mijn Cricut Expression, mijn nieuwste Forever Friends stempel Big Present en het leuke Forever Friends Pink Parfait papier...
I've been nice busy with my Cricut Expression, my newest Forever Friends stamp Big Present and the nice Forever Friends Pink Parfait paper...

Ik vond het leuk om eens wat anders met het plaatje te doen, dus heb het 'ge-paperpieced'
I like it to do something else with the image, so I've 'paperpieced' it.

Hieronder een tutorial over paperpiecing:
Below a tutorial about paperpiecing:

Ik heb het beertje 5 keer gestempeld: 2 keer op een wit correspondentiekaartje, 1 keer op het bloemetjes papier, 1 keer op het roze papier en 1 keer op het bordeaux kleurige papier.
I've stamped the bear 5 times: 2 times on a white postcard, 1 time on the flowerpaper, 1 time on the pink paper and 1 time on the burgundy paper.

Ik heb de helft van het plaatje gekleurd en het daarna uitgeknipt... Uit de andere stukjes papier heb ik ook diverse stukjes geknipt:
I've coloured the half of the image and cut it after that... I've also cut some pieces out of the other papers:



Het eerste laagje is het bloemetjes papier. Ik heb de stukjes vastgeplakt met Tacky Glue van Aleene's, zo weet ik zeker dat het goed vast blijft zitten...
The first layer is the flower paper. I've put it together with Tacky Glue from Aleene's, so I'm sure it will stick well...



Het deksel wil ik roze hebben, maar omdat de strik voor het deksel komt heb ik het gehele stuk uitgeknipt... Ik heb ook zijn oortjes uit het roze papier geknipt.
I would have the lid of the box pink, but because the bow is coming before the lid I've cut the whole piece... I've also cut out his ears in the pink paper.



Zijn handjes heb ik gewoon gekleurd met mijn Derwent potloden...
I've just coloured his hands with my Derwent pencils....



Als laatste moet het labeltje van het pakje er nog op....
At last the label of the present had to put on it...



En dan het resultaat... Je kunt goed zien dat er diepte inzit door de verschillende laagjes.
And then the result... There's some deepth in it through the different layers.



Natuurlijk wilde ik ook nog iets leuks maken met dit lieve beertje... Ik heb ervoor gekozen om een tasje te maken met mijn Cricut Expression en de cartridge Plantin Schoolbook. Ik gebruik mijn Cricut veel te weinig, dus daar moet verandering inkomen...
Of course I would make something nice with this cute bear... I've chosen to make a bag with my Cricut Expression and the cartridge Plantin Schoolbook. I don't use my Cricut often, so that had to be changed...

Na het snijden met de Cricut heb ik al de lijnen nog een keer gerild met mijn Scor-Pal, dat is een stuk makkelijker vouwen...
After cutting with the Cricut I've rilled all the lines again with my Scor-Pal, that's much easier to fold...



Het grasrandje heb ik gemaakt met een Martha Stewart pons. Daarna uitgemeten waar ik moest rillen, zodat het randje precies om het tasje past.
I've made the grass-edge with a Martha Stewart punch. after that I measured where I had to rill, so that the grass fit on the bag.

Achter het beertje heb ik een Spellbinders Peony geplakt, zo komt hij wat meer naar voren.
I've put a Spellbinders Peony on the background of the bear, so he will come more to the front.



Derwent Coloursoft potloden: C530-C570-C590

Op de achterkant van het tasje heb ik een grote bloem gedaan. Deze bloem heb ik met de Cricut cartridge Accent Essentials uitgesneden, net zoals de swirls op de voorkant.
On the back of the bag I've put a big flower. I've made this flower with the cartridge Accent Essentials, even like the swirls on the front.



De groene bloem heb ik geembost met de embossingmal Petal Pattern van Forever Friends. Nog een klein roze bloemetje erin en... klaar!
I've embossed the green flower with the embossingstencil Petal Pattern from Forever Friends. Only a little pink flower in it and...ready!



Ik ben benieuwd hoe jullie dit tasje vinden... Ik vond het erg leuk om te doen! Nog een hele fijne avond en tot morgen...
I'm curious if you like this bag... I really liked it to do. A very nice evening and see you tomorrow...

18 opmerkingen:

  1. Hallo wat een leuk idee om het zo te doen maar dat zal je zo wel niet zo vaak doen.
    het is wel veel werk denk ik om zo een kaart te maken maar wel heel bijzonder mooi geworden complimenten
    groetjes van Joke

    p.s. kijk ook eens bij http://knutseldoosje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anne-Marije, wat een prachtig resultaat. En wat een duidelijke uitleg. Daar heb je heel wat werk in gestoken. Maar het resultaat mag er dan ook wezen.
    Liefs
    Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Anne-Marije, wat een ontzettend leuk tasje is dit geworden. Bedankt voor de duidelijke uitleg. Moet ik ook eens proberen (als ik meer tijd heb). Heb vanavond nog een FF beertje gekleurd om een kaart mee te maken. Liefs, Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Anne-Marije,

    dat heb je super gedaan, ik hou zo van die vrolijke kleurtjes. Mijn cricut moet ook weer eens wat vaker uit de kast komen maar nu is het zomerstop bij scrappedlives :-)
    Je hebt me weer een leuk ideetje gegeven!

    Groetjes,

    Lins

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat mooi gedaan Anne Marije, en zo'n leuk workshopje!! Goed zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Anne-Marije,
    wat een mooi tasje zeg! Maar wat een priegelwerk om al die stukjes uit te knippen... ben niet voor niets gestopt met 3d plaatjes ;-) Maar het resultaat ziet er heel erg leuk uit!
    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw!!! Prachtig!
    Het effect is ook erg mooi van het 'paperpiercen"

    Groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh love your gorgeous gift bag Anne-Marije.
    luv
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superdepuper!
    echt hartstikke mooi
    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi tasje ,dat papier piercen vind ik heel leuk.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat schitterend gemaakt Anne-Marije.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een ontzettend leuk idee! Bedankt voor de duidelijke uitleg, misschien ga ik het ook nog wel eens proberen!
    Je tasje is echt super leuk geworden, heel mooi gemaakt. Best leuk, soms iets anders als een kaartje maken. Je hebt ons weer op ideeën gebracht...
    Liefs Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is het een mooi tasje geworden!

    Groetjes van Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat zie er fantastisch uit!
    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een heel leuk en prachtig tasje! Mooie kleuren en een heel lief beertje!
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. schitterend tasje anne-marije
    erg leuk gedaan
    en je beertje is ook egr leuk geworden
    liefs chantal & sygrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een erg leuke tut! Wat een werk maar het resultaat is er naar. Geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen